JE MOŽNÉ KOMBINOVAT ANTIBIOTIKU A ALKOHOL?

Každý dospělý člověk slyšel o nebezpečí současného užívání alkoholu a antibiotik. Nedávné studie však ukázaly, že tento stereotyp je zdaleka pravdivý. Vědci tvrdí, že některé antibakteriální léky lze kombinovat se silnými nápoji bez rizika pro zdraví.

Jak jsou pravdivé současné lékařské studie? Mohu pít alkohol při užívání antibiotik? Pokusíme se pochopit tyto problémy.

Kdy jsou léky a alkohol nekompatibilní?

Prohlášení, že alkohol nelze používat s antimikrobiálními látkami, má skutečný základ. Existuje několik druhů léků, které skutečně přicházejí do konfliktu s alkoholem, což může způsobit vážné poškození těla. Lékaři rozlišují tři typy neslučitelnosti mezi antibiotiky a alkoholem:

• Metabolické poruchy. Pro zpracování ethylalkoholu uvolňuje játra speciální enzym. Používá se také v metabolismu erythromycinu, cimetidinu a dalších antibakteriálních látek. Za prvé, alkohol se vylučuje z těla a teprve poté je součástí léků. Proces trvá dlouhou dobu, během které se léčivo akumuluje, což způsobuje intoxikaci.
  • Porušení rozkladu ethylalkoholu. Cefalosporiny, metronidazol, ornidazol a tinidazol zpomalují zpracování alkoholu. V důsledku toho se obsah acetylaldehydu zvyšuje v krvi. Vysoký obsah chemické sloučeniny vede k silné intoxikaci těla, která je doprovázena nevolností, zvracením, závratě, dušností. Tato reakce se také nazývá disulfiram-like ve cti léku určeného pro léčbu alkoholismu.
  • Toxické účinky na centrální nervový systém. Seznam nežádoucích důsledků použití některých antibiotik je sedativním účinkem. Ethionamid, thalidomid a cykloserin způsobují ospalost, závratě, ztrátu orientace. Podobný účinek na nervový systém poskytuje alkohol. Kombinace antibiotik a alkoholu zvyšuje negativní jevy.

Populární antibiotika a alkohol: jak jsou kompatibilní?

Nejčastěji s bakteriálními infekcemi, lékaři předepisují široké spektrum antibiotik. Podívejme se podrobně na to, jak jsou drogy kombinovány s alkoholickými nápoji.

Amoxicilin aj alkohol jsou nepřijatelnou kombinací. Nesprávné použití antibiotik způsobí silné vedlejší účinky z gastrointestinálního traktu, alergické reakce a poškozuje játra. Kromě toho se také sníží léčivý potenciál léčiva.

Aby se zabránilo vzniku infekcí, doporučuje se vyvarovat se kombinace amoxicilinu a alkoholu. Je důležité si uvědomit, že se v těle akumuluje antibakteriální činidlo, které zabraňuje relapsům onemocnění. Proto je konzumace alkoholu povolena pouze 7 dní po ukončení léčby.

Doxycyklin

Doxycyklin je silné antibiotikum používané k léčbě infekčních onemocnění genitourinárních, trávicích a jiných tělesných systémů. Léčba se v krátké době vyrovná i s tak závažnými poruchami, jako je tyfus, cholera a syfilis.

K negativním stranám na lék je velký počet omezení. Zejména je přísně zakázáno současně užívat doxycyklin a alkohol. Během léčby je také ovoce kontraindikováno. A dříve, než začnete užívat vitamínové komplexy a biologicky aktivní doplňky, měli byste se poradit s lékařem.

Doxycyklin

Pacienti, kteří kombinovali doxycyklin a alkohol, si stěžovali na migrénu, zhoršili koordinaci, načervenali na kůži. Navíc, užívání antibiotika vytváří vážné napětí na játrech. Aby nedošlo k vystavení těla dalšímu riziku, je lepší odmítnout alkohol.

Augmentin

Během léčby augmentinem je možné užít malé množství nápojů s nízkým obsahem alkoholu. Ne každý pacient však může porušovat režim. Pití alkoholu během expozice antibiotika bude bezpečný pouze pro osoby, které netrpí onemocněním gastrointestinálního traktu a jater.

I při uspokojivém zdravotním stavu je přípustná dávka omezena na jednu sklenici červeného a bílého vína. Silnější nápoje jsou kontraindikovány. Zneužívání alkoholu zvyšuje pravděpodobnost pankreatitidy, jaterní nedostatečnosti, žaludečních vředů a střev.

Cipro

Cipro, stejně jako všechny antibiotika ze skupiny fluorochinolonů, se necítí dobře s alkoholem. Mezi vedlejší účinky léku je sedativní účinek. Alkohol nejen zvyšuje pravděpodobnost souvisejících poruch, ale také zvyšuje jejich výskyt. Cipro s alkoholem může způsobit významné poškození centrálního nervového systému.

Cipro (Ciprofloxacin)

Nejběžnějším výsledkem kombinace antibiotika s alkoholickými nápoji je migréna, závratě, zmatenost, zvýšená únava. Existují závažnější důsledky: mdloby, noční můry, třes, deprese, halucinace. Aby bylo možné stabilizovat stav pacientů, kteří porušili pokyny, je často nutné zavolat «sanitku».

Cipro se rychle vyjme z těla. 48 hodin po ukončení užívání léku můžete již v omezeném množství umožnit alkohol.

Cytromax

Citromax je antibiotikum, které působí na organismus. Léčba je předepsána hlavně pro nemoci dýchacích cest a kůže. Antibiotikum se také dobře projevuje proti infekcím orgánů ENT.

Kombinace přípravku Citromax a alkoholu vede k tomu, že játra nemají čas na odstranění rozkladných produktů ethylalkoholu. Toxické látky se hromadí v těle a vedou k výskytu nepříjemných příznaků. Nevolnost, zvracení, bolest břicha, závratě jsou nejpravděpodobnějším důsledkem užívání alkoholu a antibiotik.

Citromax se vylučuje z těla pouze 5-7 dní po ukončení léčby. Dokud nebude játra zcela recyklovat lék, je lepší počkat s použitím alkoholu.

Odhalovat lékařský mýtus

Ankety ukazují, že více než 90% lidí odmítá kombinovat alkohol a antibiotika ze dvou důvodů:

• Možné snížení účinnosti léku.
  • Vysoká pravděpodobnost nežádoucích účinků.

Jak je patrné z příkladu populárních lék, obavy respondentů jsou částečně odůvodněné. Ale ne všechny antibiotika se dobře nemíchají s alkoholem. Některé antibakteriální látky nezpůsobují zhoršení dobrých životních podmínek při použití malých dávek silných nápojů.

Britské ministerstvo zdravotnictví vypočítalo optimální množství alkoholu u lidí, kteří jsou léčeni bakteriálními infekcemi. Muži mohou vypít 200-300 ml šampaňského nebo vína, asi 500 ml piva nebo 100 gramů silně obohacených nápojů. U žen se dávka sníží na polovinu. Nadbytečná norma hrozí dehydratace a intoxikaci.

Ve výpočtech nebyly zohledněny jednotlivé charakteristiky organismu. Z tohoto důvodu je třeba před konzumací alkoholu a antibiotik současně konzultovat s lékařem.

Stereotyp neslučitelnosti teplých nápojů s alkoholem může být také nebezpečný. Ve snaze vyhnout se nežádoucím účinkům někteří pacienti postrádají léky na konzumaci alkoholu. To významně zpomaluje zotavení a vede ke komplikacím. Průběh antibiotické léčby nelze přerušit bez povolení odborníka.

Acyklovir aj alkohol

Navzdory skutečnosti, že Acyclovir patří do kategorie antivirových léků, je stejně jako mnoho antibiotik nežádoucí používat s alkoholem. Zlepšení herpesu částečně ztrácí účinnost, pokud se pacient dopustí špatného zvyku.

V pokynech k léčivému přípravku neexistuje přímý zákaz používání alkoholu, ale lékaři doporučují trpět, dokud léčba virové nemoci skončí. Z kombinace Acyclovir s alkoholem může trpět játra, ledviny a orgány trávicího traktu. Je možné i výskyt výrazných vedlejších účinků.

Je dobrá zpráva: složky léku se téměř nezachycují v těle. Již několik dní po skončení léčby přípravkem Acyclovir můžete užívat alkohol bez negativních zdravotních důsledků.