NEJLEPŠÍ ANTIBIOTIKA PŘI NACHLAZENÍ

Kdy je opodstatněné použití antibakteriálních látek? Které antibiotika léčí nejlépe nachlazení? Odpovědi na zajímavé otázky, které hledáte v tomto materiálu.

Kdy mohu používat antibiotika?

Ve většině případů má běžná nachlazení virový původ. Vzhledem k tomu, že antibiotika jsou proti takovým mikroorganizmům k ničemu, v raných stadiích onemocnění není jejich použití nutné. Lékaři začnou uvažovat o možnosti použití antibakteriálních léků pouze v případech, kdy místní léčba nefunguje po dobu 6 dnů, nebo se stav pacienta rychle zhorší.

Indikace užívání antibiotik může být navíc komplikací nachlazení. Antimikrobiální léky jsou velmi účinné proti souběžným poruchám:

• hnisavá tonzilitida (angina).
  • hnisavá lymfadenitida.
  • Zánět plic, pneumonie.
  • Zánět středního ucha (angina).
  • Laryngotracheitida.
  • Hnisavá sinusitida a další nemoci.

Antibiotika poskytují rychlý výsledek při léčbě nachlazení. Zřídka trvá víc než týden k léčbě poruchy. Během této doby se antibakteriální léky dokáží vyrovnat s infekcí a zcela vyčistit tělo patogenů.

Nejlepší antibiotika pro nachlazení

Při léčbě katarálních nemocí doporučují lékaři používat jednu ze tří níže uvedených antibakteriálních léků.

Cytromax

Citromax a další antibiotika obsahující azithromycin potlačují aktivitu mikrobů a odstraňují ložiska onemocnění. Antibakteriální činidlo má širokou škálu účinků a pomáhá při poruchách způsobených nejen běžnými kmeny, ale také atypickými patogeny.

Citromax má silný účinek na tělo a v krátké době pacient postaví na nohy. Doba léčby je pouze tři dny.

Rychlost expozice však není jedinou výhodou antibiotika. Citromax ocení lékaři a za jiné kvality:

• Zřídka způsobuje nežádoucí účinky.
  • Pravděpodobnost lékové rezistence u mikrobů je snížena.
  • Akumuluje se v těle a trvá týden po užití poslední pilulky.
  • Používá se jako alternativa alergií na jiné antibiotika.

Cytromax má významné nedostatky. Antibakteriální látka má závažný toxický účinek a není vhodná k léčbě dětí. Lék může navíc způsobit poškození pacientů s onemocněním ledvin a jater. Užívejte přípravek Citromax pouze v případě, že to doporučí lékař.

Amoxyl

Stejně jako jakékoliv antibiotikum z řady penicilinů má Amoxil mírný účinek a je vynikající pro léčbu nachlazení u dětí a dospělých. Povoleno užívat lék ženam během těhotenství a laktace. Lék ničí buňky bakterií a zabraňuje dalšímu rozvoji infekce. Také lék snižuje ohniska zánětu, což umožňuje odolnost vůči nemoci.

Amoxil by měl být užíván 2-3krát denně po dobu 5-7 dnů. Pokud léčba neposkytne uspokojivý výsledek, po konzultaci s lékařem může pokračovat užívání léku. Použití antibiotika po dobu delší než 10-12 dní se nedoporučuje.

Amoxil patří do kategorie rozpočtových léků a je k dispozici pro osoby s jakoukoli úrovní příjmu.

Nevýhody antibiotika zahrnují vysoké riziko dysbiózy, střevních poruch a alergických reakcí.

Doxycyklin

Doxycyklin je antibiotikum poslední generace, která je ideální pro léčbu komplikací při nachlazení a jiných nemocech. Lék má bakteriostatický účinek, který vylučuje možnost relapsu.

Doxycyklin

Spektrum účinku Doxycykinu zahrnuje desítky různých patogenů, mezi nimi koky, tyčinky, anaerobní mikroorganismy. Léčí také léky proti infekcím vyvolaným atypickými kmeny bakterií.

Doxycyklin je velmi dobře tolerován, téměř bez vedlejších účinků a dysbiózy. Lék nepředstavuje ohrožení zdraví dětí, což umožňuje použití v pediatrické praxi.

Ale i tento lék má nevýhody. Doxycyklin není vhodný pro léčbu těhotných žen a není k dispozici ve všech formách, což mírně omezuje jeho rozsah. Ale i přes nevýhody považují lékaři antibiotikum za nejlepší způsob, jak se zbavit nachlazení.